文章 課程/活動 搜尋
會員登入
 
直屬中學 一條龍中學
聯繫中學 小班教學

立即搜尋
IB 升小 升中 世衛 世襲 尖子 男拔 放榜 狀元 派表
 

名人教仔

Bookmark and Share

虎媽鄧藹霖走出地獄記

世上沒有一種痛,比得上被親生兒子憎恨那種萬箭穿心的痛更難受,鄧藹霖感受過。

今日被公認為親子專家的鄧藹霖,主持了港台節目《訴心事家庭》十年,幫助過不少問題家庭,她的理論,除了來自書本外,也來自個人沉痛的經歷。

為望子成龍,鄧藹霖讓兒子考入傳統名校, 小一平均分88.6,名次卻只得33,結果廢寢忘餐催谷兒子做功課、做練習、不停溫習,成績表一到,便又罵又打,整個人跌進了地獄,逼瘋了自己,也逼到兒子痛恨自己,「有一日,我發現個仔將我畫成一個極度肉酸嘅巫婆,全身都係一個個窿,原來佢畫完之後攞支筆篤篤篤篤篤,嗰刻我終於醒喇!」自此,虎媽轉行不打、不鬧、不恐嚇、不黑面的四不政策,終結兩年半的地獄生活。

噩夢
鄧藹霖說,她的人生在三十歲當了媽媽後才正式展開。與一般母親無異,她盡力將最好的都給予大兒子Conrad,帶他周遊列國見識世界,每晚給他讀三本故事書,卻忘了要教他中、英、數,「以為返咗學自然有老師教」,結果兒子以說故事的面試形式成功進入一間傳統名牌小學,舉家幾乎要開香檳慶祝,卻原來是個噩夢的開始。

「嗰度啲學生個個都係尖子,小學前已經識背晒乘數表、串晒英文生字,但我個仔嘅程度只係識得由一數到一百。」小一首次考試後,Conrad獲得平均分88.6,鄧藹霖還高興得偕丈夫兒子外出食飯慶祝,後來才知道Conrad在全班三十七人中考第三十三名,「嗰刻開始癲喇,接受唔到個仔唔夠人哋叻,我已經推晒啲應酬,日日陪個仔溫書,點解會咁o架?我就係嗰刻跌落個陷阱度,往後兩年半嘅時間,我日日都係捉住佢讀書、做功課、做練習,連電視都冇得睇!」

成績表
最初是恐嚇,繼而是打。鄧藹霖愈緊張兒子的學業,便愈控制不了個人的情緒,「一打咗第一下就會愈打愈勁,我好多次嘗試控制自己唔好打個仔,但仍然忍唔住捉實佢個膊頭不停搖,不停話:『點解你要咁對我?』情緒係失晒控!」除了兒子放學後需要不停做功課及溫習外,每天早上,鄧藹霖也會捲着髮卷、化着妝,在上班前兩小時叫兒子起牀,爭取時間做練習。如此不分晝夜的催谷,兒子的成績還是一點也沒有好轉。

這種日夜溫習、又打又鬧的生活,持續了兩年半,直至大兒子升上小三,鄧藹霖才驚覺兒子對她不瞅不睬,「我一唔喺佢旁邊,佢就會成個人冇晒力咁伏喺度;有次我入佢房,發現佢畫緊公仔,一知道我入嚟就即刻揸巢張紙扔落垃圾桶。到佢返咗學喇,我就偷偷哋執番張紙睇吓佢畫咩,一攤開,好恐怖,係一個好醜樣嘅女人,頭頂有個箭嘴,寫住兩個中文字—『媽媽』,再睇清楚啲,點解呢個公仔穿晒窿嘅?原來佢係畫完之後攞支筆篤篤篤篤篤,我坐喺地下喊到崩潰,個心好痛好痛,呢張就係我做阿媽嘅成績表喇!好折墮呀!我竟然畀自己最錫最愛嘅人咁憎恨,呢個帶住恨嘅小朋友,將來又點會有前途呢?」

四不政策
那一刻的鄧藹霖如夢初醒,彷彿聽到一把聲音在跟她說:「你當初明明承諾只想個仔幸福快樂,講完都冇做嘅?日日打佢鬧佢,為佢創造地獄,你究竟想要乜?」她紅着眼憶述,聲音抖顫,「我當時答番佢,任何可以令到個仔愛番我嘅方法,我都會做!」結果,翌日,鄧藹霖便為兒子退學,轉到國際小學就讀,繼而辭去公務員工作,轉為兼職,更由零開始重新鑽研心理學書本,學習如何做一個好媽媽,「我深信教仔女有超過一百種方法,我唔信唔打唔鬧就教唔到仔,自此之後,我決定不打不鬧不恐嚇不黑面,咁啱我個細仔喺呢一年先出世,所以佢從未見過我個惡樣,反而仲比哥哥好教咗喎。」因為經歷過黑暗階段,Conrad性格悲觀,需要父母不斷的鼓勵;不過,今日他已是港大英文系畢業生,兩年前獲得大學頒贈、一級只得一個的「英國文學獎」,今年九月更會到英國倫敦大學學院修讀Theme Study碩士課程。至於幼子Eugene,同樣成績優異,考試十科A,其中七科更是A+成績,但仍需要父母的安慰,「佢會為有三科攞唔到A+成績而唔開心,所以兩個仔兩種教法,細仔完全唔需要勞氣、唔需要鬧,成績都係好好,好乖!」鄧藹霖與丈夫、前港台副廣播處長吳錫輝育有兩子,大仔Conrad今年廿二歲,幼子Eugene今年十四歲。

鄧藹霖於港台節目《訴心事家庭》中分享個人的地獄經歷,得到廣大聽眾支持,一做便是十年,個人存在價值提高了,她也笑說:「原來老女人都有用途o架!」



本文摘自7月20日東周刊 親子天地 圖:星島圖片庫、受訪者提供
 
 
 
EDUplus.com.hk

Copyright ©2024 Job Market Publishing Limited. All Right Reserved.
Reproduction in Whole Or Part Without Expressed Permission is Prohibited.
This site is best viewed at 1024x768 screen resolution with Internet Explorer 7.x or above.
星島新聞集團 星島日報 The Standard